15 lis 2011

Bociany i inne takie.

Że zacznę od tematu, na który my, Polacy, lubimy rozmawiać najbardziej. Przynajmniej tak ostatnio usłyszałam. Nie, wcale nie o autostradach, zamieszkach w Święto Niepodległości, czy kryzysie w Grecji. O pogodzie! Patrzę za okno, i chcę mi się rzygać. Postanowiłam, że nie pójdę na żadne kompromisy. Nie będę sobie wmawiać, jak to w zimę jest fajnie, a minus dwadzieścia za oknem da się wytrzymać. (Może się i da, ale po jaką cholerę się tak męczyć?) Moje wakacje może są do dupy, bo nigdzie nie wyjeżdżam, ale przynajmniej temperatura utrzymuje się na jakimś przyzwoitym poziomie...ech, jakby tak się wynieść gdzieś na parę miesięcy...

I właśnie w tym miejscu moich interesujących( a niechby tylko ktoś ośmielił się zaprzeczyć) wynurzeń, przypomina mi się moja bajka z dzieciństwa. Co ma piernik do wiatraka, zapyta ktoś całkiem słusznie. A no ma, mąkę. A oprócz tego jeszcze parę innych rzeczy. Zatem wyjaśniam: moją ulubioną bajką była Calineczka. Pominę całą treść, mniej lub bardziej ciekawą. I tak najfajniejsze było zakończenie. Tytułowa bohaterka wsiada na jaskółkę, i razem z nią ucieka z zimnego kraju, do ciepłych krajów oczywiście. I tym mi właśnie przypadła do gustu. Czyli moje pragnienie emigracji zaczęło się już w wieku przedszkolnym.

Trochę lat upłynęło, a ja ciągle myślę o tych ptakach . Niestety, szybko uświadomiłam sobie, że na darmowy jaskółczy transport nie ma co liczyć. Trzeba będzie zacząć odkładać kasę. A takie, że użyję słowa "skubańce" sobie fruną za darmo. Z czystej zawiści postanowiłam sprawdzić, gdzie sobie takie ptaszki spalają piórka, kiedy my musimy marznąć. A zatem:
Kierunek Afryka: bocian, dymówka
Kierunek Azja: muchołówka
a tu kierunek dla krótkodystansowców: Europa Zach. i Płd. : szpak, skowronek.

Szczęściarze. No cóż, pozostaje mi identyfikować się z biednymi wróbelkami, i szukać ciepłego kąta na zimowe mrozy :(

_______________
POST SCRIPTUM

The Black Keys- Lonely Boy. Najlepiej obejrzeć z video. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skargi i zażalenia, ewentualnie pochwały i wskazówki- piszcie co chcecie, papier przyjmie wszystko.(Spamu nicht!!!) Za każdy komentarz uprzejmie dziękuję :)